Politica de garanție 


Toate produsele comercializate de HOMETIME beneficiază de garanție sau, după caz, le sunt aplicabile prevederile datei-limită de consum prevăzute în cadrul OG 21/1992 privind protecția consumatorilor republicată. Aplicarea garanției începe din ziua în care produsul este livrat către CLIENT, iar perioada de timp în care se aplică această garanție poate varia, în funcție de tipul de produs.


Conform Legii nr. 449/2003 și OG 21/1992 privind protecția consumatorilor privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, următoarele definiții sunt relevante și aplicabile în privința produselor comercializate pe website-ul HOMETIME:


garanția comercială - orice angajament asumat de vânzător față de consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, în cazul în care acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă;

garanția legală de conformitate - protecția juridică a consumatorului rezultată prin efectul legii în raport cu lipsa de conformitate, reprezentând obligația legală a vânzătorului față de consumator ca, fără solicitarea unor costuri suplimentare, să aducă produsul la conformitate, incluzând restituirea prețului plătit de consumator, repararea sau înlocuirea produsului, dacă acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă;

data-limită de consum pentru produsele alimentare - limita de timp/data stabilită de producător până la care produsele care din punct de vedere microbiologic au un grad ridicat de perisabilitate și sunt susceptibile ca după un timp scurt să prezinte un pericol imediat pentru sănătatea consumatorilor își păstrează caracteristicile specifice, dacă au fost respectate condițiile de transport, manipulare, depozitare și păstrare.
 
1. Specificații generale
1.1. Bunurile alimentare (comestibile), cum este cazul dulciurilor, a băuturilor alcoolice, a produselor alimentare utilizate pentru gătit etc., sunt produse garantate până la expirarea termenului de valabilitate (dată de expirare) scris pe ambalajul produsului, pe etichetă sau la unele produse, în documentele însoțitoare. În cazul în care pe ambalaj nu este menționată data expirării, vă rugăm să contactați HOMETIME în vederea returnării produsului, înainte de a-l desigila (a-l desface din ambalajul original). De asemenea, vă rugăm să luați în considerare faptul că unele produse sunt perisabile în cazul în care sunt depozitate necorespunzător, astfel că valabilitatea produselor este determinată inclusiv de condițiile de depozitare.
1.2. Parfumurile, produsele cosmetice si de îngrijire a pielii - aceste produse sunt garantate până la expirarea termenului de valabilitate înscris pe ambalajul produsului. În cazul în care pe ambalaj nu este menționată data expirării, se consideră că produsul are o valabilitate de 24 de luni de la data primei utilizări.
1.3. Atragem atenția că produsele alimentare și cosmetice nu pot fi returnate după ce au fost desigilate sau ambalajul original a fost înlăturat, cu excepțiile prezentate în https://delicatessen.ro/pages/politica-de-retur.

2. Produse accesorii
În cazul produselor accesorii pentru ceaiuri sau băuturi alcoolice, HOMETIME oferă o garanție de 2 ani în cazul în care instrucțiunile de utilizare și întreținere de mai jos și cele de pe eticheta individuală atașată fiecărui produs sunt respectate și numai în măsura în care producătorul nu a oferit o garanție mai mică decât cea acordată de HOMETIME, caz în care termenul de garanție va fi redus corespunzător perioadei de garanție acordată de producător.

Garanția poate fi aplicată numai în cazul în care, la momentul returnării produsului, CLIENTUL deține și prezintă toate documentele și elementele care au însoțit produsul la livrare (certificat de autenticitate, manual de instrucțiuni, etichete atașate de produs intacte, factura de vânzare și/sau orice alt document cu valoare legală sau comercială, care a/au fost inclus(e) în colet în momentul livrării).

Pentru a beneficia de garanție CLIENTUL trebuie să notifice HOMETIME, în scris, despre orice deteriorare/nefuncționalitate sau neconformitate a produsului, în momentul în care acesta din urmă a luat la cunoștința despre respectivul defect.


3. Procedura de solicitare a garanției

Procedura recomandată în vederea accesării garanției se aplică după cum urmează:
- Clientul sesizează în scris compania, cu referire la starea produsului achiziționat, pentru care este solicitată aplicarea garanției;
- ulterior primirii produsului returnat compania și CLIENTUL pot agrea ca măsura reparatorie imediată, returnarea de către HOMETIME, a sumei achitate pentru respectivul produs, în cazul în care CLIENTUL a plătit în avans. În cazul în care părțile nu agreează în mod expres această modalitate de soluționare a sesizării CLIENTULUI, atunci HOMETIME va aplica măsurile reparatorii prevăzute de lege, după cum urmează:
1. Se va încerca repararea produsului sau aducerea acestuia la conformitate. Dacă această măsură reparatorie nu este posibilă, se va proceda la înlocuirea produsului cu un model identic, în cazul în care părțile nu convin altfel și în orice caz, în măsura în care există stoc disponibil pentru înlocuirea produsului;
2. Se va restitui suma de bani achitată pentru acel produs în termen de 14 zile împreună cu taxa de livrare achitată, dacă este cazul, dacă niciuna dintre măsurile reparatorii susmenționate nu este posibilă;
3. Nu se va acorda garanție, urmând ca produsul reclamat să fie returnat CLIENTULUI, dacă ulterior verificărilor efectuate produsului returnat, HOMETIME consideră că defectul reclamat a survenit în urma manipulării incorecte a produsului sau ca urmare a nerespectării de către CLIENT a condițiilor de utilizare și întreținere sau a condițiilor de retur. Părțile pot conveni de comun acord o altă modalitate de soluționare a situației.

4. Tipuri de garanție

HOMETIME oferă două tipuri de garanție, după caz:

a) garanția comercială:
- se aplică în cazul în care CLIENTUL semnalează neconformitatea în primele 30 de zile din momentul în care intră în posesia produsului și se aplică produselor nealimentare și cosmetice care nu au fost desigilate;
- acoperă orice lipsă de conformitate între produsul prezentat pe SITE și produsul livrat către CLIENT, în ceea ce privește descrierea, imaginile și/sau specificațiile (tehnice) menționate pe SITE la momentul înregistrării comenzii;
b) garanția prevăzută de lege (aplicabila produselor care nu au o durată – limită de consum sau produselor care nu au o perioadă de valabilitate stabilită de producător sub termenul garanției legale:
- se aplică pe o perioadă de 24 de luni (2 ani) începând cu ziua în care produsul a fost livrat către CLIENT, dacă instrucțiunile de utilizare și întreținere au fost respectate.

5. Condiții generale de acordare a garanției:

Nu înlăturați abțibildurile lipite pe ambalajul produsului sau alte etichete plasate de producător sau de către HOMETIME, sau documentele atașate produsului livrat! Lipsa acestor etichete interioare duce automat la pierderea oricărei garanții sau la diminuarea considerabilă a valorii produsului care nu va mai fi recomercializat de HOMETIME ca fiind „nou”.

Păstrați factura primită la livrare (nu se aplica daca factura este emisa in format electronic CONTUL de CLIENT) pentru expedierea acesteia în coletul returnat în cazul eventualelor reclamații de calitate care pot fi adresate companiei HOMETIME și pentru a face dovada achiziției produsului de pe SITE-ul HOMETIME. Prezenta garanție vă asigură toate drepturile conferite de legislația în vigoare (O.U.G. 34/2014, Legea 449/2003, O.G. 21/1992, republicată). Modalitatea principală prin care se asigură CLIENTULUI garanția este înlocuirea produsului în funcție de disponibilitatea unui produs similar în stocul HOMETIME sau, în caz contrar, prin returnarea de către companie a sumelor plătite de către CLIENT în termen de maxim 14 zile de la data transmiterii în scris a notificării privind lipsa de calitate sau a existenței unei situații de neconformitate și respectiv returnarea produsului reclamat. Măsura reparatorie aplicabilă poate fi stabilită de părți de comun acord.

IMPORTANT:
Compoziția precum și pictogramele cu instrucțiunile de utilizare și întreținere ale produsului dumneavoastră se găsesc pe ambalajul produsului sau în cazul anumitor produse (accesorii) pe manualul de utilizare din interiorul ambalajului.

Acestea sunt specifice produsului dumneavoastră este obligatorie consultarea acestor instrucțiuni înainte de utilizarea unor dintre produse.

Ulterior livrării, verificați existenta și semnificația pictogramelor de pe ambalaj sau manualul de utilizare a produsului comandat de dumneavoastră.

Denumirea, modelul, codul produsului, data cumpărării, prețul și adresa se găsesc pe factura emisă. Acestea reprezintă informații esențiale de care HOMETIME are nevoie pentru soluționarea oricăror sesizări ulterioare.

Text cu relevanță exclusiv pentru produsele cosmetice (produse de îngrijire corporală):
HOMETIME garantează că toate produsele cosmetice comercializate prin intermediul acestui SITE respectă standardele prevăzute de Directiva Europeană 76/768/CEE privind aproprierea legislațiilor statelor membre cu privire la produsele cosmetice. HOMETIME garantează că produsele au fost fabricate în conformitate cu reglementările privind igiena, securitatea muncii și de mediu, pe baza Certificatului de conformitate sau Certificatului de origine primit de la furnizorii săi.

Garanția se oferă după constatarea deficientelor produselor reclamate după recepționarea returului, în conformitate cu defecțiunile sau lipsa conformității indicate de dumneavoastră. Pentru aceasta este necesară returnarea produsului conform Politicii de retur.

În cazul în care aveți întrebări sau sugestii în legătură cu produsele HOMETIME, vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon 0742571473 (apel cu tarif normal în rețeaua Orange), de luni până vineri, între orele 09:00 a.m. până la orele 17:00 p.m, sau prin email la suport@delicatessen.ro.